hvordan synkronisere onedriveNår du tar i bruk OneDrive er du sikker på at du alltid har en back-up av filer og notatblokker. I tillegg får du tilgang på alle filene dine fra andre plasseringer, for eksempel telefonen din eller en annen pc.
For å synkronisere (koble sammen) pc'en din med OneDrive logger du deg inn i Office365: https://login.microsoftonline.com/. Husk å velge "Jobb- eller skolekonto". Brukernavnet og passord er alltid det sammen som du har på pc'en din, men du legger til @elev.skien.no bak brukernavnet ditt. For eksempel: [email protected]. Når du er logget inn i Office365 går du inn i OneDrive. Øverst finner du en "Synkroniser" (se bildet under). Klikk på denne, og velg så "Synkroniser nå", før du trykker på "Tillat" på den gule advarselen som dukker opp.
Maskinen laster nå ned alle filene du har lagret i OneDrive, og sørger også for at disse er synkronisert til enhver tid. Skulle det skje noe med maskinen din nå, har du alltid en back-up i Office365.
|